2010. november 30., kedd

káposztasaláta


hozzávalók:
1 db (230 g) édeskömény*,
500 g káposzta*,
300 g lilakáposzta*,
200 g szárzeller,
3 szál újhagyma*,
1 db alma* (lehetőleg zöld színű, pl. Granny Smith),
fél citrom leve,
50 ml tej*,
25 ml olívaolaj,
75 ml napraforgó olaj,
1 tk (12 g) mustár,
1 ek borecet,
só, bors
50 g mag-koktél,
50 g tökmag*

1500 g paszternák*,
75 g vaj*,
szerecsendió,



Az édesköményt vékonyan felszeleteltem, majd hideg vízben félreteszem. Vékony szeletekre vágom a többi zöldséget is, meglocsolom citromlével, összekeverem őket (Gordon Ramsay 2-2 percnyi blansírozást ír nekik, de én ehhez túl lusta voltam - maradtam a nyers zöldségeknél). A tejhez magas fordulatszám mellett lassan adagolva hozzáturmixolom a kétféle olajat (azaz fehér majonézt készítek: részletes leírás a Dalla cucina-n), ízesítem. Az édesköményt lecsöpögtetem, hozzákeverem a zöldségekhez, elkeverem az öntettel, a tetejét megszórom a magokkal.
Paszternákpüré mellé tálalom.

Gordon Ramsay GoodFood-os receptjét egyszerűsítettem le
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...