2011. február 18., péntek

Mrs. Myrtleberry sültje


hozzávalók (6 adag):
kb. 250 g dióféle vegyesen (kesudió, mandula, mogyoró, dió, vegyes magkeverék),
4 db (100 g) salotta hagyma - felaprítva,
1 doboz (400 g) konzerv paradicsom - lecsöpögtetve,
3 db tojás* - villával felverve,
150 g cheddar sajt (vagy gruyère),
1 kk friss kakukkfű (vagy 1/2 kk szárított),
2 kk friss zsálya (vagy 1/2 kk szárított),
1/2 kk szárított menta,
1 ek friss petrezselyemzöld,
(1 kk élesztőkivonat 1 kk forró vízzel vagy 2 kk szójaszósszal elkeverve)
1 kk frissen facsart citromlé,
só, bors

A dióféléket egy serpenyőben szárazon megpirítjuk, lehűtjük (ne a serpenyőben, mert ott megéghet!), majd finomra daráljuk - de még ne váljék masszává. A zöldfűszereket finomra vágjuk, a sajtot durvára reszeljük, a sütőt beizzítjuk 180 fokra. Egy gyümölcskenyérformát kivajazunk, plusz kibéleljük sütőpapírral is. Nekem ezzel nem szokott szerencsém lenni (=középen nem sül át), ezért inkább egy 6 adagos -muffintepsihez hasonló- kuglófformával próbálkoztam. Az összes hozzávalót elkeverjük egy méretes  tálban, majd a sütőedénybe adagoljuk. 50-60 percig sütjük. (Még így is kissé lágy maradt alul-belül, sajna.)
Olajban pirított kakukkfüves répával és lilahagymás lilakáposztával tálaltam.

eredetileg Mrs. Myrtleberry receptje, én a Doctor's Review oldalán olvastam
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...