2011. november 4., péntek

hüvelyeskeverék sült zöldségekkel és padlizsánkrémmel

hozzávalók (4 adag):
80 g vegyes hüvelyes-gabona keverék,
170 g vöröslencse*,
1 fej hagyma*,
2 szál répa*,
1 db babérlevél,


300 g koktélparadicsom,
4 szál újhagyma*,
2 ek (30 ml) olívaolaj,
kakukkfű,
só, bors

3 db (750 g) padlizsán*,
1 gerezd fokhagyma*,
2 ek (30 ml) olívaolaj,
1 kk (5 ml) zöldfűszeres borecet,
só, bors

A megmosott padlizsánokat megszurkálva, 220 fokos sütőben 45 perc alatt megsütöttem. Sütés közben a koktélparadicsomokat elfeleztem, az újhagymát és a répákat 2-3 mm vastag szeletekre vágtam, a paradicsomhoz adtam, olívaolajjal, kakukkfűvel, sóval, borssal összeforgattam, majd a padlizsánok után a 180 fokra visszakapcsolt hőmérsékletű sütőbe dugtam. Mindeközben a hüvelyesek és gabonák keverékét két répával és egy kis fej egész hagymával megfőztem.
A padlizsánok húsát a héjából kikapartam, fokhagymával, olívaolajjal és kevés ecettel, sóval, borssal pürésítettem.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...