2011. június 7., kedd

kelkáposztás quiche

hozzávalók a tésztához (3 pitényi):
250 g finomliszt*,
250 g teljes kiőrlésű búzaliszt*,
250 g vaj*,
10 g só,
1 db közepes méretű tojás*,
3 ek (45 ml) hideg víz

hozzávalók a töltelékhez (2 pitéhez):
olaj,
1 fej hagyma*,
1 fej kelkáposzta*,
só, bors,
provence-i fűszerkeverék,
4 db tojás*,
250 ml tejszín,
kevés só

A kétféle lisztet és a sót egy nagy tálban elkevertem, felkockázva beledobáltam a vajat, majd gyors mozdulatokkal összemorzsoltam. Amikor kezdett a nedves homokhoz hasonlatossá válni, hozzákevertem egy tojást is. Ettől még mindig nem állt össze, ezért kevés víz hozzáadása is szükségessé vált (evőkanalanként adjuk hozzá, csak amennyit minimálisan kell!). Három részre osztottam, a részekből gombócokat gyúrtam, amiket folpackba csomagolva egy órára hűtőbe tettem. (Kétharmadát használtam el, a maradékot lefagyasztottam.)
Amíg a tészta lehűlt, a káposztát vékony csíkokra vágtam, majd dinsztelt hagymán sóval, borssal megpároltam. Amikor kezdte elveszteni a tartását, levettem a tűzről, megszórtam provence-i fűszerkeverékkel és félretettem. A tojásokat villával kissé felvertem, hozzákevertem a tejszínt.
Két tésztagombócot lisztezett felületen kinyújtottam, piteformába tettem, a lyukakat betapasztgattam. 180 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel 15 percig vakon sütöttem (sütőpapírral béleltem és nehezékként sütőbabbal lenyomatva elősütöttem), majd további 5 percig a babok és a papír nélkül, utána pedig a kelkáposztával és a tojás-tejszín keverékkel megtöltve 18 percig (amíg a teteje aranyszínű lett).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...