2011. június 6., hétfő

kedgeree lazaccal

hozzávalók (4 adag):
olaj,
1 fej hagyma*,
14 db curry levél,
4 szem zöld kardamom,
fahéj,
300 g barna basmati (vagy más hosszú szemű) rizs*,
kurkuma,
300 ml tej*,
450 ml víz,
só,
50 g vaj*

olaj,
2 fej hagyma*,
2 db tojás*,
250 g (vad)lazac,
korianderzöld,
1 db lime*

Olajon megpároltam egy fej, apróra vágott hagymát a szétmorzsolt curry levelekkel, a mozsárban megtört kardamom magokkal és némi fahéjjal. Pár perc után hozzáadtam a rizst és egy percig tovább pirítottam, majd megszórtam kurkumával, sóztam, felöntöttem tejjel és a vízzel. Kis lángon, résnyire nyitva hagyott fedővel megfőztem, néha kevertem rajta egyet-egyet, mert a tej miatt buborékok nőttek a tetején. Amikor a rizs az összes levet magába szívta, lehúztam a lángról, belekevertem a felkockázott vajat és lefedve hagytam tovább puhulni.
A hagymát hosszában elfeleztem, majd félkörökre szeleteltem és olajon, lassú lángon ropogósra sütöttem. A tojásokat keményre főztem, a lazacot kevés sóval és borssal megsütöttem, a koriander zöldjét finomra vágtam, majd mindezeket a rizs tetejére szórva tálaltam.

nagy vonalakban a GoodFood receptjét követtem
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...