2010. december 15., szerda

szecsuáni zöldséges rétes balzsamecetes mártással


zöldséges rétes (5 adag):
200 g száraz fehérbab*,
3 ek olaj,
1 fej (120 g) hagyma*,
4 gerezd fokhagyma*,
1 tő (225 g) tatsoi* (kanalas káposzta),
1 mini (225 g) kínai kel*,
3 db (420 g) paprika*,
1 tk római kömény,
30 g gyömbér,
1 kk chilipaprika,
1 kk fahéj,
fél csokor bazsalikom vagy petrezselyemzöld,
só, bors,
2 csomag réteslap (8-8 lap, 150-150 g),
kb. 150 ml olaj a lapok megkenéséhez,
30 g szeletelt mandula

balzsamecetes mártás:
60 ml juharszirup (vagy méz*),
60 ml balzsamecet,
30 ml szezám- vagy mogyoróolaj,
1 gerezd fokhagyma*,
1 kk (4 g) tápióka-por (vagy étkezési keményítő),
50 ml szójaszósz

A szárazbabot éjszakára beáztattam, másnap só nélkül, kis lángon puhára főztem, majd villával szétnyomkodtam.
A zöldségeket csíkokra vágtam, külön-külön wokban, magas hőfokon megpirítottam őket (a fokhagyma mehet a káposztákkal együtt, hogy ne égjen meg), majd összekevertem a babbal és a fűszerekkel. A réteslapokat ecsettel megolajoztam, a tölteléket belegöngyöltem. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 16 perc alatt sült meg.
A szószhoz alacsony hőfokon összefőztem a juharszirupot, a balzsamecetet, az olajat és az apróra vágott fokhagymát. Egy kis edényben a tápiókát elkevertem a szójaszósszal, majd hozzáöntöttem a balzsamecetes öntethez, felforraltam, majd egy percig forralva főztem.
Tálaláskor a réteseket meglocsoltam az öntettel és meg akartam szórni a száraz serpenyőben megpirított szeletelt mandulával is, csak sajna elfeledkeztem róla...

(a Makifood főzőiskola 'A kínai gyógyító konyha' című kurzusán elhangzott recept)

tatsoi:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...