2011. május 4., szerda

zöldséges sült rizs

hozzávalók (6 adag):
300 g barna rizs*,
olaj,
4 db tojás*,
1 fej főzőhagyma*,
4 szál újhagyma*,
50 g gyömbér,
100 g shiitake gomba*,
5 szál (150 g) répagyerek*,
3-4 db retek*,
1 fej (300 g) mángold* (vagy kínai kel),
30 ml szójaszósz,
100 g mungóbabcsíra

A rizst némi sóval 950 ml vízben megfőztem. A tojásokat villával elkevertem, picit sóztam, majd omlettet sütöttem belőle, amit csíkokra vágtam. A zöldségeket felaprítottam. Nagy méretű serpenyőben vagy wokban olajon, magas hőmérsékleten, állandóan kevergetve egy lendülettel megpirítottam a hagymát, a gyömbért és a felszeletelt gombát (tönkjét kidobhatjuk), majd felöntöttem szójaszósszal, mellédobtam a répát, a retket és a mángold szárát, végül a leveleit is. Ha elférünk a serpenyőben, belekeverjük a rizst is, egyébiránt mindent egymásra halmozva tálalható. A tetejére még egy kis  nyers újhagymát is szórtam.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...