2012. január 20., péntek

currys bubble-and-squeak

hozzávalók (6 adag):
800 g krumpli*,
só,
100 g vaj*,
50 ml tej*,

2 ek (30 ml) olívaolaj,
1 fej (130 g) hagyma*,
'mild curry' fűszerkeverék,
1-2 gerezd fokhagyma*,
200 g kelkáposzta*,
200 ml víz,
500 g kelbimbó*,

1 db tojás*,
só, bors,
további 1-2 ek olaj - a tepsi kikenéséhez

Hagyományosan maradék krumplipüré és zöldségek újrahasznosításával készülő fogás.

A meghámozott, felkockázott krumplit sós vízben megfőztem, főzőlevét leöntöttem, a krumplit durván összetörtem, vajjal, kevés tejjel elkevertem.
A kelbimbót megpucoltam, negyedekre, a kelkáposztát vékony csíkokra vágtam.
A felaprított hagymát az olajon megdinszteltem, majd megszórtam a curryvel és a finomra vágott fokhagymával, óvatosan összepirítottam. Hozzáadtam a kelkáposztát, sóztam-borsoztam, felöntöttem 200 ml vízzel, kis lángon, lefedve párolódni hagytam. 3 perc múlva melléöntöttem a kelbimbókat is, újfent lefedtem, addig pároltam, amíg a zöldség megpuhult. (Ha marad felesleges víz alatta, azt leöntjük.)
A zöldségeket és egy tojást a krumplipüréhez kevertem (szükség esetén sóval, borssal tovább ízesítjük). Hagyományos módon a masszából olajban pogácsányi darabokat sütnek, én -az olajszagot elkerülendő- inkább az egészet kiolajozott tepsibe simítottam, 200 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem, a végén még 3 percre a tetejét is meggrilleztem.

Hugh Fearnley-Whittingstall 'Curried bubble and squeak' receptje volt az ötletadó, de az övétől eltérő arányokkal és módon készítettem
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...