2011. szeptember 20., kedd

karfiol szumákkal és magokkal

hozzávalók (4 adag):
2 fej (2000 g) karfiol*,
100 ml olívaolaj,
só, bors,
1 db citrom*,
6 ek (90 ml) szőlőmagolaj,
20 g szezámmag*,
50 g tökmag*,
1 kk szumák,
fél csokor petrezselyemzöld*

A rózsáira szedett és kisebb darabokra vágott karfiolt olívaolajjal, sóval és borssal összeforgatva 200 fokos sütőben 30 percig sütöttem. Száraz serpenyőben világosbarnára pirítottam a szezámmagot, majd félretettem. Ugyanígy jártam el a tökmaggal is. A citrom lereszelt héjához kevertem a kifacsart levét, a szőlőmagolajat és a szumákot. A megsült karfiolt meglocsoltam az öntettel, megszórtam a magokkal, a durvára vágott petrezselyemzölddel és még egy-egy csipetnyi szumákkal.

nagyjából Hugh Fearnley-Whittingstall receptje alapján készítettem - jelentősen más arányokkal
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...