2011. július 27., szerda

zöldbabos succotash

hozzávalók (3 adag):
6 db, arasznyi csöves kukorica*,
600 g zöldbab*,
150 g szójabab,
2 db (280 g) piros húsú paprika* (pl. kápia),
2 ek (30 ml) olívaolaj,
40 g vaj*,
'old bay' fűszerkeverék (mustármag, paprika, zellersó, babérlevél, fekete- és vörösbors, fahéj, szegfűszeg, jamaicai szegfűbors, szerecsendió, kardamom, szerecsendióvirág, gyömbér),


A "bajuszaitól" megfosztott csöves kukoricákat sós vízben, a csövet borító levelekkel együtt megfőztem. A kukoricacsövek és a héj eltávolítása után visszamaradó főzővízben blansíroztam a zöldbabot (4-6 perc forralás után jéghideg vízben lehűtöttem), amit lecsöpögtettem, megszárítottam. A kihűlt kukoricacsövekről a szemeket éles késsel levágtam, félretettem, a paprikát csíkokra vágtam.
A zöldségek előkészítése után nagy méretű serpenyőben olajat forrósítottam, a zöldbabot egy percig pirítottam benne, utána a többi zöldséget és a fűszereket is hozzáadva, gyakran kevergetve összesütöttem az ételt. A tűz lekapcsolása után kevés vajat morzsoltam rá.

az epicurious-on talált recept alapján készítettem
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...