2012. június 17., vasárnap

gesztenyés édeskömény-sült

hozzávalók (kb. 6 adag):
200 g tisztított gesztenye,
9 db borókabogyó,
25+5 g vaj*,
2 kis fej (150 g) hagyma*,
2 db édesköménygumó* (tisztítva kb. nettó 200-250 g),
1 csokor kakukkfű,
1 db narancs* (kezeletlen héjú),
75 g zabpehelyliszt*,
50 g egész, hámozatlan mandula,
kevés só,
2 db tojás*

200 g meggy*,
'kínai öt fűszer' fűszerkeverék (csillagánizs+szegfűszeg+fahéj+szechuáni bors+ édeskömény mag)

400 g ceruzabab*,
só, bors,
dióolaj,
kapribogyó

A gesztenyéket a boróka társaságában, kis lángon, annyi vízben, amennyi éppen ellepi lassan felforraltam, majd hagytam langyosra visszahűlni.
A hagymát és az édeskömény gumóját nem túl vékonyan felszeleteltem, kb. 25 g vajon előbb a hagymát dinszteltem meg, utána hozzáadtam az édesköményt is. Amikor a zöldségek megpuhultak, belekevertem a kakukkfű leveleket, a narancs reszelt héját és 50 ml-t a levéből is, a kézzel darabkáira szétnyomkodott gesztenyéket, a zabpelyhet és az egész mandulaszemeket (utóbbit lehet durvára darálva/vágva is).
Az ihletadó recept nem foglal állást, hogy ez egy sós sült vagy inkább desszert-e, de én úgy éreztem, muszáj valamelyik mellett letennem a voksomat, ezért tettem bele egy pici sót is. Amennyiben megfelelőnek találjuk az ízesítést, legvégül belekeverhetjük a tojásokat is a masszába.
Kivajazott dobozformába töltöttem, 180 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem. Egy 23x12 cm forma kb. 4 cm magas sültet eredményezett.

Az eredeti, kissé karácsonyi hangulatú BBC GoodFood recept által javasolt, édes áfonyaszósz helyett öntetnek egy kevés kimagozott meggyet rotyogtattam össze cukor nélkül, 'ötfűszer' fűszerkeverékkel.

Az eléggé tömény sültet ajánlatos zöldségkörettel tálalni, például 8 percig sós vízben blansírozott zöldbabbal, amit aztán dióolajjal és kapribogyóval lehet összeforgatni.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...