2012. november 2., péntek

mogyorós sült karfiol

hozzávalók (2 adag):
1 fej karfiol*,
2 db édeskömény* (eredeti receptben: 1 szál szárzeller),
3+2 ek olívaolaj,
só, bors,
30 g mogyoró* (héj nélkül),
őrölt fahéj,
szegfűbors - mozsárban megtörve,
petrezselyemzöld,
2 ek gránátalma szirup (eredeti receptben: fél gránátalma magjai, 1,5 tk juharszirup, 1 ek sherry ecet)

Az édesköményt gerezdekre vágtam és megszabadítottam torzsájától. A karfiolt egy nagy késsel falatnyi méretre daraboltam. 3 ek olajjal, sóval, borssal összeforgattam, tepsire rakva 200 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.
A mogyorót száraz serpenyőben megpirítottam, majd durván felaprítottam.
Miután a zöldségek megsültek, egy nagy tálban összeforgattam a maradék 2 kanál olajjal, a fűszerekkel és a petrezselyem zöldjével. Tálaláskor kevés gránátalmasziruppal locsoltam. (Eredeti recept szerint fél gránátalma magjai, másfél teáskanálnyi juharszirup és 1 evőkanálnyi sherry ecet kellett volna.)

Yotam Ottolenghi és Sami Tamimi: Jerusalem című könyvében talált recept alapján készítettem
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...